August 28, 2009

DOA HARIAN RAMADHAN - HARI KE-7, KE-8 & KE-9

Hari Ke-7
Ya Allah, bantulah aku melaksanakan puasa dan ibadah di malam hari. jauhkanlah aku dari kelalaian dan dosa. Berikanlah aku zikir berupa zikir mengingatiMU secara berkesinambungan, dengan taufikMU, wahai Pemberi Petunjuk orang-orang yang sesat

Hari Ke-8
Ya Allah, berilah aku rezeki berupa kasih sayang terhadap anak-anak yatim dan pemberian makan, serta penyebaran salam dan pergaulan dengan orang-orang mulia, dengan kemuliaanMU, wahai tempat berlindung bagi orang-orang yang berharap.

Hari Ke-9
Ya Allah, sediakanlah untukku sebahagian dari rahmatMU yang luas dan berikanlah aku petunjuk kepada ajaran-ajaranMU yang terang dan bimbinglah aku menuju kepada kerelaanMU yang penuh dengan kecintaanMU. Wahai harapan orang-orang yang rindu.




No comments: