August 21, 2009

DOA HARIAN RAMADHAN - HARI PERTAMA, KE-2 & KE-3


Hari Pertama

Ya Allah..Jadikanlah puasaku sebagai puasa orang-orang yang benar-benar berpuasa. Dan ibadah malamku sebagai ibadah orang-orang yang benar-benar melakukan ibadah malam. Dan jagalah aku dari tidurnya orang-orang yang lali. Hapuskanlah dosaku...Wahai Tuhan sekalian alam. dan ampunilah aku, wahai Pengampun para pembuat dosa...Amin

Hari Ke-2

Ya Allah.. Dekatkanlah aku kepada keredhaanMU dan jauhkanlah aku dari kemurkaan serta balasanMU. Berilah aku kemampuan untuk membaca ayat-ayatMU dengan rahmatMU, wahai Maha Pengasih...Amin

Hari Ke-3
Ya Allah.. Berikanlah aku rezeki akal dan kewaspadaan dan jauhkanlah aku dari kebodohan dan kesesatan. Sediakanlah bahagian untukku dari segala kebaikan yang KAU turunkan demi kemurahanMU. Wahai Zat Yang Maha Dermawan dari semua Dermawan..Amin

No comments: