September 15, 2009

BISKUT RAYA LAGI....

Last weeekend. nak tak nak kena paksakan diri & kena rajinkan diri walau macamana malas pon..semata-mata utk buat biskut raya...coz last weekend adalah the LAST weekend yg aku ada utk buat biskut raya...pas tu dah takdak dah...

So, dengan sisa kerajinan yg ada, aku buat i biskut per day...hahhahahaah...kalu ikut malas, satu biskut je..tp kalu dah terpaksa...segalanya mungkin...

So, biskut yg aku uli & buat on saturday - Biskut Sarang Semut. Biskut ni wajib buat setiap tahun...




Then, ari ahad, aku pulun buat Biskut Choc Chip..this is the first time....first trial..and yesss...i did it. Paling tak tahan, biskut ni memang biskut yg selama ini aku mencari2 resepinya...so, makanya biskut ni akan jadi biskut wajib setiap ari raya & of cos aku akan buat sokmo as snack since hubby pon sukeee...(note : kalu rajin lah)



Previous entry, aku kononnya ckp tak mau beli biskut raya...sume nk buat sendiri...but, aku terpaksa tarik balik since aku dah beli 2 biskut dari staff kat opis...huhuhu.punah azam ku..beli lah coz sume biskut yg aku buat sumenya kaler itam..takdak kaler lain pon..so, nk nampak adalah gak kaler merah, kaler ijau..aku pon belilah biskut...biskut apa ekk...lupalah namanya..
Tp katanya sedap, ada kurma..adoyaiii..sokmo tau beli brg tp tak tau namanya...


Apa pon, setiap benda kena beli or buat portion utk umah mak, umak mentua & umah sendiri...

Minggu depan dah nak raya..opis pon lagi 2 ari sunyi sepi lah..tggl berapa kerat jer nnt ari jumaat...huhuhuhu

No comments: