September 7, 2009

DOA HARIAN RAMADHAN - HARI KE-16, KE-17 & KE-18


Hari Ke-16
Ya Allah, berilah aku kemampuan untuk hidup sebagaimana kehidupan orang-orang yang baik. Dan jauhkanlah aku dari kehidupan bersama orang-orang yang jahat. Dan naungilah aku dengan rahmatMU hingga sampai ke alam Akhirat. Demi ketuhananMU wahai Tuhan seru sekalian Alam


Hari Ke-17
Ya Allah, tunjukkanlah aku kepada amal kebajikan dan penuhilah hajat serta cita-citaku. Wahai Yang Maha Mengetahui keperluan tanpa pengungkapan permohonan. Wahai Yang Maha Mengetahui segala yang ada di dalam hati seluruh isi alam. Selawat atas Nabi Muhammad dan keluarganya yang suci


Hari Ke-18
Ya Allah, sedarkanlah aku akan berkat-berkat yang terdapat di saat saharnya. Dan sinarilah ahtiku dengan terang cahayanya dan bimbinglah aku dan seluruh anggota tubuhku untuk dapat mengikuti ajaran-ajarannya. Demi cahayaMU wahai Penerang Hati para arifin


No comments: