September 14, 2009

DOA HARIAN RAMADHAN - HARI KE-22, KE-23 & KE-24


Doa Hari Ke-22
Ya Allah, Bukakanlah bagiku pintu-pintu kurniaMU, turunkan untukku keberkatanMU. Berilah kemampuan untukku kepada penyebab-penyebab keredhaanMU, dan tempatkanlah aku di dalam syurgaMU yang luas, Wahai Penjawab doa orang-orang yang dalam kesempitan

Doa Hari Ke-23
Ya Allah, sucikanlah aku dari dosa-dosa dan bersihkanlah aku dari segala aib. Tanamkanlah ketakwaan di dalam hatiku. Wahai penghapus kesalahan orang-orang yang berdosa

Doa Hari Ke-24
Ya Allah, aku memohon kepadaMU hal-hal yang mendatangkan keredhaanMU, dan aku berlindung denganMU dan hal-hal yang mendatangkan kemarahanMU dan aku memohon kepadaMU kemampuan untuk mentaatiMU serta menghindari kemaksiatan terhadapMU. Wahai Pemberi para peminta



No comments: