September 2, 2009

MERIAHNYA RAMADHAN BERSAMA FAMILY

Last week hati banyak hepi...yeeeesssssssss BALIK KAMPUNG. Almost 2 month tak balik, sekali dpt balik, hepi nya hati.
Ari sabtu after my luv balik keja dalam pukul 2, terus kitorng chawww. Sampai dekat Kuala Selangor, saing/konvoi ngan family abang Ari (abang ipar). Ist day, kena balik umah MIL...just on time jerkk..sampai umah, azan maghrib pun kedengaran.
Berbuka ngan sume in laws sangatlah meriah...aku kira-kira balik ari tu ada dalam 17 orang campur ipar, biras, anak2 sedara.tu pon separuh ja..ada yg tak balik. mmg ramai...compare ngan umah aku tu 6 orang je. nopp...sekarang kalau campur my luv, sumenya 7 orang lah...hehehe
Juadah berbuka macam-macam ada..nk apa? laksa kuah lemak, nasi campur, nasi lemak, laksa mi, kuih 2,3 jenis, ikan bakar plus mc Donald yang kak Pora (my biras) beli..sume terhidang. Aku memang pulun sakan..mula2 hentam laksa kuah lemak, followed by nasi lemak & seterusnya ikan bakar..hihihihhi...lepas dendam!!!
The next day nya, giliran rumah aku plak.Mak tanya apa yg aku nak makan...jawabnya MI KARI..memang lama aku idamkan..akhirnya terbalas. Tp time berbuka, cuma 4 orang je. My luv, mak, atan & aku..huhuu. Abah n Zali pi kelaut, adik plak tak balik kampung. So makanlah kitorang 4 beranak...tp tetap meriah gak..tetap hepi..family kan the greatest happiness in our life. Mak gigih masakkan nasi ngan kuah daging utk menantunya yang kalau berbuka nk makan nasi gak.


Sekarang, aku still kat opis, tgu time nak balik. sambil memikir apo yg akan ku masakkan malam ni. orang lain baek punya planning..aku, satgi masuk dapur baru pikir based on apa yg ada..hehehehehe.



p/s : still teringin nk makan kuih Kole Kacang...huhuhu, mana nak dapat ni.

No comments: