September 14, 2009

OH...LAMBATNYA MENANTI

Dah sebulan aku & hubby menanam pokok. Alhamdulillah, pokok daun bawang dah selamat dituai dan dimakan. Sekarang ni menanti pokok bendi ngan timun plak. Lambat bebenor aku rasa. Ikut hati, geramnyaaaaaaaaaaa.

pokok bendi yang tegak berdiri..bila ko nak berbuah ni??????


pokok timun yg mencanak tumbuh..buahnya tak kuar lagi

Bila tengok pokok timun, hati memang banyak hepi coz tumbuh dengan segarnya. Tp, kalau perhati betol2, nampak daun yang dah kekuningan. Apa puncanya, ntahlah. Maybe sebab terlalu banyak pokok & persaingan berlaku. Nampak gayanya, ada gak yang kena cantas....

dari kiri : pokok kari, kunyit & halia

Masa balik kampung cuti merdeka sebelum ni, MIL sempat bagi anak pokok kari, kunyit & halia untuk aku tanam since dia tau aku dok bz kononnya menanam pokok. So, still under experiment, aku tanamkan dalam plastik bers (ganti pokok sawi yang tak naik-naik) & pasu kecik sebelum masuk pasu besar yang still tak beli2 lagi. Hahahaa...huhuuhu...susah ooo nk pi beli. Aku kan x reti drive..camno nk pi beli.... :(

Moga pokok2 ni menjadi lah ... AMIN :)


p/s : sahut seruan BUMI HIJAU gitewww ('0')

No comments: