October 2, 2009

ISU BATIK - TAK SESUAIIIIIIIII

Wahhhh..this entry bukan lah untuk politik atau apa2 yg berkaitan. Sekadar berkongsi pandangan. Sejak kebelakangan ni pertikaian Malaysia ngan Indonesia nampak semakin teruk. Dengan isu tarian, sweeping malaysia, batik & so on.

Dalam minggu ni Pertubuhan Kebudayaan PBB akan meletakkan kaedah pembuatan batik oleh Indonesia yang membabitkan proses mencelup dengan lilin dan warna dalam senarai Warisan Kebudayaan Duniaagensi tersebut.

Presiden Indonesia dlm masa yang sama menggesa penduduknya untuk memakai batik pada 2 Oktober which is TODAY and this parti batik adalah utk BERITAHU DUNIA bahawa seni berkenaan dtg dari Indonesia.

Apalah punya gesaan...dalam penduduk Indonesia terutama kat Padang berdepan dengan situasi Gempa Bumi yang dah ragut beratus-ratus nyawa tak termasuk yg terperangkap - entah hidup atau mati, dengan beratus bangunan runtuh, boleh plak suruh diorang berparti batik.

I'm not speak up this issue as HOT ISSUE but, i'm still consider all the Indonesian yg kat Padang yg majority nya adalah sah-sah penduduk Islam & a few Malaysian yg ada kat sana.

Takziah pada semua mangsa...moga ada rahmat atas segala kejadian


Kadang-kadang bila niat tak sesuai, hancurlah segalanya.............

No comments: