June 30, 2010

WORLD CUP : APA YG AKU SUKA

Well, masa world cup start, aku bru minggu kedua berpantang (kalau tak silap). Duduk kat kampung..no internet access. So, x dak peluang nk berblog & masanya pon tak sesuai.

Yg pasti, dalam kelompok terdekat aku, yg gila ngan World Cup ni adalah en.suami & adik2 aku. Me? apa pun tak tau...aku tau tengok ja...sokong negara mana? heh...apa yg en.suami sokong, aku sokong.nyehnyeh...negara pilihan en.suami adalah Argentina which is sama ngan adik bongsu aku.

Ni bukan nk citer pasal World Cup secara total. Ye lah...i hv no idea pasal undang2 bolasepak..offside pun aku tak tau. yg tau, masuk gol..aku pon jerit gollllllllllllllllllllllllll :)

Tapi, ada bnyak benda yg best & aku suka dalam World Cup ni. Antaranya :

1. Suka tengok gelagat penyokong. Happening & sporting betoiii ngan baju berwarna-warni. Costum pelik2 tp menarik. Memang best.

2. Suka tengok player yg hensem.Hehehehehe....takpa, suami tak jeles, sebab katanya "mmg x kan dapat & jauh dari mata pon". Kahkahkah..ada unsur jeles gak tu :p

3. Time game bermula, kamera kan kadang2 tuju pada penonton. Penonton ni plak, depa selalu tengok pada skrin yg ada di stadium. So, bila perasan yg muka diorang kuar kat skrin tu, terus lambai2..hehehhe..ni paling best . Sama ja kat mana2..Malaysia pon sama :)

4. Yg ni aku suka, tp rasanya en.suami bengang tp terpaksa layan....hehehhe. Aku suka bertanya. Ni player yg main ngan club tu kan? offside tu mcmana? dan byk lah lagi soalan nya.

5. Bila player jaringkan gol, macam2 aksi depa buat...lompat2..lari ke penonton...palyer lain terkam..uishhhh


urmmm....yg pasti, setiap kali Argentina lawan...aku pon tiba2 suka tengok bola sepak...kalau game 2.30 am, aku pon terjaga gak...huhuhu..nasib baik dalam pantang. X kerja..kalau tak..ada yg terlelap kat opis :)

No comments: