September 15, 2010

MERIAHNYA RAYA DGN SEGALA MACAM KISAH


Alhamdulillah..hari ni dah masuk Syawal keenam. Sangat lah cepat masa berlalu. Esok dah nk balik umah coz Jumaat keja. waduhhhhh..tp, hati aku 50-50 (-_-)

There's no update for raya..mood tak tau lari pi mana. Meriah ke raya? Boleh lah...tp budak2 toksah cakap lah kan..anak2 buah sebelah hasben tgu makcik depa hulur duit raya sajer. Hehehe. nasib aku laki bini solo lagi..ada anak..aku kutip balik kat makpak depa..wahahha.

Untuk pertama kalinya jugak...pada petang raya kedua, aku & family member bergerak ke KL. Org kampung nk pi beraya kat pekan plak :p Alhamdulillah perjalanan ke KL sgt baik. Parents aku mmg x sabar coz esoknya (raya ketiga) nk pi jumpa ngan adik aku yg "berhijrah" dan ada kat KL. Paling best..aku join gi KL & en. suami plak stay kat kampung coz raya ketiga family diorang ada buat kenduri arwah. Sangat di luar jangkaan, en. suami leh kasik sepupu aku drive si merah kesayangan dia. Nak jadi kan cerita....macam2 dugaan yg menimpa kepada si merah ni. sampai cuak aku sekeluarga. Huhuhu. Yg pasti..duit aku melayang RM400 dek penangan si merah ni. Tak suka nyaaaaaaaaaaaaaaaa.

Urmm...betul lah..si merah ni suka kat tuan dia ajer. Tak pa..nnt aku cari pengganti..padan muka. Apa yg terjadi pada si merah? hahahhaha....x dak mood nak citer..nnt bila mood dah mai..baru story lain.

Masa raya ni juga lah terima berita kesudahan cerita kehilangan pengasas kosmetik NV. Takziah pada keluarga arwah dan 3 yang lain. Moga Allah mencucuri rahmat ke atas roh semua mangsa. Amin.....

Selain melawat adik kat KL..Alhamdulillah, aku sempat singgah kubur arwah Afiq bersama ahli keluarga lain yg belum pernah menziarah kubur arwah. Tercapai juga hasrat hati aku utk menziarah kubur arwah pada hari raya walaupun sekadar raya ketiga. Hati sangat tenang walaupun aku tak dapat tahan kesedihan. Terima kasih pada abah yg memimpin doa utk arwah cucu sulungnya.

Semoga raya seterusnya akan lebih indah............


No comments: