March 11, 2011

TERIMA KASIH PADA YANG PRIHATIN

Alhamdulillah.....

Hidup sentiasa dikelilingi orang2 yang prihatin waima dengan masalah kesihatan kita.

Kencing manis masa hamil memang biasa & tak lah teruk sangat (kata sesetengah orang). Tapi, ia adalah SANGAT TERUK pada aku since aku ada history baby meninggal & semua benda-benda yang jadi (Hb rendah & GDM) buat aku sket stress & takut.

Alhamdulillah, ada ramai yg prihatin & bagi macam2 nasihat serta petua. Terima kasih diucapkan. Hanya Allah mampu balas keprihatinan kalian.

Antara petua yang dapat & praktikal untuk dilaksanakan :

1. Minum jus campuran peria katak & epal hijau--> saranan biras aku. Epal hijau ok lagi, tp kalau peria katak...adoyai. Tak terpikir :p tp insyaAllah akan dibuat & en. suami adalah org pertama yg kena rasa dulu. Food testing giteww..hahaha

2. Baca al-Fatihah 70 kali setiap hari--->saranan dari shima. Thanks dear atas kata2 semangat yang diberi. Itu lah namanya kawan..luv u lahhhh :)

3. Makan telur ayam kampung separuh masak 2 biji setiap hari---> saranan along . Thanks along. Walaupun x suka mkn telur separuh masak, tp demi baby akan gagahkan diri. Yg jadi masalahnya, mn nak dapat telur ayam kg tu..huhuhu..takpa..ni en.suami punya kerja.


Ni antara petua.....nasihat2 dan kata dorongan yg menguatkan semangat pon byk membantu emosi aku. Terima kasih sekali lagi pada semua atas keprihatinan anda :)

No comments: