September 20, 2011

AZIQ & NEBULIZER

Sungguh...bnyk lagi benda2 berkaitan baby yg aku tak tau.


Very bad, Aziq batuk2 since raya (macam dia yg makan pulut plak) & tak berkesudahan sampai arini. Sgt sayu hati bila dengar & tengok Aziq batuk. Otomatik dalam hati doa "Ya Allah, sembuhkan lah anak aku..balikkan batuk tu pada aku aja, ya Allah". Ini lah rupanya rasa hati setiap mama bila anak/anak2 sakit.


Bila batuk semakin teruk, terus bawa Aziq gi Poliklinik An-Nur (suka klinik ni sebab doc nya sangat menyejukkan hati seorang mama). Bila doc check, katanya paru2 Aziq penuh ngan kahak. OMG...rasa nk pitam tang tu jugak. Benda ni first time jadi kan...mau tak gelabah mama & papa nya. So, doc advise guna nebulizer. Aku ok kan aje walaupon aku tak tau apa kebenda nya nebulizer tu. Dah sah2 doc lagi tau apa yg perlu buat. Kita ikut cakap pakar.


Nebulizer ni guna untuk kembangkan/legakan paru2 dan buang kahak yg ada. Oooooo..panjang je kuar dari mulut aku bila doc explain. Ala2 org asma guna tu. OK...faham. Sesi Aziq & nebulizer tu berjalan dengan lancar. Alhamdulillah Aziq diam aje..no nangis2..no ragam2..no ehek2. Good boy sayang :)


Dah selesai, doc check balik & Alhamdulillah, clear kata doc.


Ini lah 1st time tgok & guna nebulizer ni. Pas ni tak lah jakun dah. Moga Aziq cepat sembuh ye sayang. Susu mama tak cukup immune kan Aziq lagi ek. Tak pa...sakit tu uijan Allah ye sayang :)

No comments: