January 28, 2009

Mengimbas Memori

Salam

Siyokk nyer cuti CNY yg lepas..mmg puas lah blk kg w/pun rs cam x ckup jer..cam nk sambung blk cuti..
Blk cuti kali nih, dpt lah tlng paksu kat burger stall dia..aku ni ala2 bidan terjun lah coz adik bongsu aku, ATAN patutnya g tolong, tp apa angin dia ntah, malas plak. So, dek kesian kan paksu aku tuh, aku pun relakan diri utk membantu..wah gitewww..mmg agak ramai customer..tgn aku pun dok ligat balut burger, potong sayur..amik duit ..hehehehehe. Semua benda ni mengingatkan aku zaman dolu2 bila aku, paksu, maklang, ema (my cousin) n some more dok meniaga ikan bakar kat Sungai Nipah (one of places at Pangkor). Aku mula meniaga (or tolong) since form 3 lagik. Maksudnya, aku dah mula carik duit dari umo 15 thn.. Bila dah masuk form 6 (dok hostel) & USM, time cuti jer, aku amik peluang tolong...tolong pun dapat upah..ok lah tu, dpt lah tampung belanja aku masa dok hostel n belajar (USM).
Masa dok tolong kat burger stall ni, ada conversation yg bg aku best gak lah (w/pun idak pd org lain)

Customer : Dah lama ker meniaga
Paksu : Almost setahun gak lah
Customer : Ni yg dok menolong pun dah setahun gak lah yer (refer pd aku)
Aku : Eh tak lah, saya jarang..kekadang jer..kebetulan blk cuti, org pun ramai,tolonglah
Customer : Tgk dah pandai n tak nervous bila customer dok tgk jer u kerja

Wah gitewww...actually apa yg dia ckp beri refleks pada aku coz ini membuktikan bahawasanya aku dah berjaya hapuskan rasa nervous aku..dulu aku akan kelam kabut kalau org dok perhati jer apa yg aku buat. W/pun x 100% , at least ada gak lah kemajuan kan..

No comments: