August 3, 2009

ANTARA CINTA & KAWAN...miss u NIZA :)

Got e-mail from my best frenzz..NIZA. Tajuk nya "Antara Cinta & Kawan...So Sweet"...i read, even i read it long long time ago..its touch my heart...



Satu Hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung... Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga.... Kenapa??
Kerana CINTA itu buta.. Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga... Kenapa??
Kerana... KAWAN akan buat apa sahaja demi CINTA !! Di dalam telaga CINTA hilang.... Kenapa??
Kerana... CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap...Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu.. Kenapa??
Kerana... KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia.... Kan ?? So, hargai lah KAWAN Kita selagi Kita terasa dia BERERTI.....

Suddenly, aku rindu sama NIZA..she's my best frenzzz since the 1st day @ USM (yesss...i'm ex-USM-proud of it). She's the 1st person yg aku kenal dalam Orientation Week & the friendship till now and forever ever...
Still ingat time kuliah ngan Dr. Fauziah (that time) for subjek apa, aku dah lupa. Masa tu kitorang berdua duduk kat seat hampir belakang dlm lecture hall.Time dulu, kalu leh x nak langsung dok depan...takut kena tnya soalan.hahahahah. Back to the story, aku n niza memang syok giler bersembang, tp still mendengar lecture. Tetiba, Dr. Fauziah tanya soalan & ckp " tu yg belakang jwb" ngan mata pointed to us..damn...aku & niza tengok sesama sendiri & aku tanya balik, "sapa Dr.?"..warghhh...baik punya soalan ..kecut perut betoi time tu. Tau apa Dr. fauziah jwb...lebih kurang lah ayatnya...."sapa-sapa je..nama pun lebih kurang"...warghhhh...kesudahannya, sapa pon x leh jawab. Padahnya, kalu lecturer tgh ngajo, korang jgn nyibuk bergosip...

Heee...MIZA & NIZA, tukar 1st letter je..mmg jodoh kita lah...hope friendship ni berkekalan..Amin.

wiz niza...
p/s : niza, kalu baca...juz wanna say that i miss u n this entry special dedicated to you..

No comments: