September 28, 2009

SEDONDON TAPI TETAP BERBEZA

Nak cerita pasal raya, aku memang no idea & yg pasti kemanisan beraya tahun ni memang ada. As mentioned dalam prev post, ni tahun pertama aku& hubby beraya as hasben & wife. Tak macam pasangan lain yg duduk bersalam di kerusi, kitorang sempoi giler, duduk bersalam kat ujung katil jer. Tp dah siap bermake up lah yooooo.

Since ni raya pertama, kitorang decide raya kat umah hasben dulu. Lepas dah bersalaman ngan parents in law, ipar duai & anak2 sedara yg ada, aku & hasben terus gerak pi rumah aku. Senang kan..maklum duduk sepulau. So, kat umah aku, acara bersalam-salaman plak ngan mak & abah aku lah plak. Then aku ditinggalkan oleh suamiku yang pergi menunaikan solat sunat aidilfitri. Apa kes aku dok umah aku kan, katanya umah in laws punya turn. Aterrr....mak aku mana ada anak pompuan lain yg boleh bantu melayan tetamu yg datang.

Dalam pukul 11 barulah hasben aku dtg amik then gerak pi umahnya lah plak. Berpindah-randah kitorang. Hehehehehe, ni yg best kalau umah dekat2. Rasa nk pi umah sana, start moto, pi jer...

Tak macam org lain, yg bila raya sedondon jer baju raya nya. Family aku paling best..hahahha. Aku sama kaler ngan abah & atan - purple lah, my fav kaler. Actually baju ni recycle jer baju time kawen aku dulu. Aku ngan atan pakai time khatam Quran . Membazir jer kalau buat lain kan. Cuma mak jer kaler coklat, sama ngan adik & zali. Dalam gambo ni tak dak muka adik ngan zali coz depa beraya ke mana hala pon i donno lah. Cik abang sayang aku plak, pakai kaler purple gak, tp very the light one lah. Ini baju hantaran aku time kawen. Hahahaha, memang bajet giler lah. So, dalam serupa dan sedondon kitorang, tetap ada yg berbeza. Nk pakai sume sama kaler...yarkhhh, aku tak minat lah.

Alhamdulillah, raya kali ni sangat bermakna & semoga raya2 akan datang akan lebih bermakna dan memberi seribu satu rahmat. InsyaAllah..................

No comments: