October 16, 2009

KREATIF TAK HENGATTTTT

Actually ni kisah lama. Tp aku sesaja godek folder album yang ada kat PC & nampak satu pic yang pada mulanya aku dok pikir apa kebendanya. Lama pikir, baru aku ingat. Tak lah lama mana, but this happened time balik kampung nak beraya. Tak sampai sebulan pon.


Cuba perhati betoi-betoi. Apa kah bendanya itu? Hahahahhaha..sume org leh tau ni pemandangan dari dalam kereta.

Yesss...ada dua benda yang merupakan objek utama dalam pic ni. Viper & tali kasut. Klako giler kalau diingat balik. Al kisahnya, dalam perjalanan balik kampung hujan renyai-renyai masa kitorang tiba kat kuala selangor. Tak ingat jema berapa tp we stopped by utk sembahyang subuh. Dekat masjid yg kitorang singgah ni (lupa nama masjid), terasa syahdunya subuh waktu tu. Imam baca surah sangat mendayu...meleleh air mata aku mendengarnya. Rasanya imam muda kalau dengar suara. Sejuk perut mak imam tu.

So, pas sembahyang, we all teruskan perjalanan & tak sampai 10 minit, ujan turun selebat-lebatnya. Aku memang tak nampak jalan. Tak paham macamana cik abang aku leh nampak jalan. Punya lah aku risau. Tengah risau tiba-tiba ada bunyi krekkk krekkk krekkk. Sekali tengok kat cermin depan, vipernya sudah patah. Wuaaaaa. Terus hasben stop & pikir apa kaedah yang sesuai. Terus dia cari tali kasut yang dari dulu dok ada dlm keta then kuar & ikatkan viper yang patah tu. hahahhaha. Kreatif juga ek abang.... :) So, viper dan tali kasut tu bersatu & berkerjasama mengharungi hujan sehingga kitorang slmt sampai.

Otw balik Putrajaya, aku pastikan viper bertukar. Malulah viper berikat ngan tali kasut...

No comments: