February 17, 2010

PICNIC @ HULU YAM

Can't remember bila last time aku berpiknik kat hulu yam...rasanya sebelum kawen lagi.. I'm not the type yg sangat suka ngan air sungai...aku orang laut..so i prefer laut dari sungai.



Last tuesday, still on CNY holiday, me n hubby joined my MIL, FIL & keluarga SIL berpiknik kat hulu yam. Diorang since 9 am dah mula berpiknik. Tp aku ngan huuby pi lewat sket. Pas melawat zali for about 1 hour, aku n hubby bertolak ke Selayang & ahead to hulu yam pas jumpa ngan sepupu hubby kat one of station petrol there.

Orang sangat lah ramai..memasing amik kesempatan cuti utk rehatkan minda, diri n bawa anak2 berpiknik. Sampai ja kat hulu yam tu, aku n hubby makan dulu. hahaha, memasing lapar. Aku hentam 2 pinggan nasi berlaukkan sambal tumis ikan bilis. Sapa suruh masak sedap2, kan aku dah hentam banyak. Nasib arrrr, lagipon selera makan tengah mencanak2 naik nih.




Me...? tak mandi pon coz mak dah pesan jangan mandi. Mungkin sebab risau aku tergelincir ke or apa ke. Tp aku ni spesis degil..aku mandi 50% je..basah suar je. Hehehehe. Mana tahan....air nya sanagtlah sejuk, dingin n nyaman.


Paling best biras & bapak mentua lah. Diorang dah kepenatan n ngantuk. Yang biras, sedap tidor atas tikar & my FIL plak sedap berbuaian sambil ngadap paper. Tak lama pas tu...zzzzzzzzzzz

Ni anak buah hubby...lahir a few week before my wedding day. Ariff namanya. Full name, i don't know lah. Sangat cute...bila acah nak gambar, dia senyum n gelak hepi. Sukanya...hope my child suka senyum gak lah...hehehehe. Acik amik berkat ek Ariff.


Tp, dalam byk2 adegan masa berpiknik ni, aku paling suka pose my MIL & FIL. MIL ngan kain batik ikat sampai atas ala2 berkemban. Hahahaha...janji dapat mandi ngan anak menantu dan cucu. Ariff suke ekkkk..hehehehe.


Yang FIL plak..gaya sopan gitew...bila nk tangkap gambar, cepat2 paling muka. Malu ke bapak? hahahaa. Pas dah puas posing sopan, tetiba je bapak masuk n buat selaman paling best skali. Best gilerr..ye lah, slalu mandi air laut jer, arini dapat mandi air sungai..amik kau....



Apa pon, aku memang tak puas, coz tak dapat mandi. Tp ok lah, dapat gak berjalan & release tensen. Sesekali dapat melepak n piknik macam ni, memang best. Penat memang penat, tp tu belakang kira. Yang penting semuanya happy....

Tak banyak gambar yg aku snap coz memasing sibuk nk mandi & berendam. But, i'm still waiting for pic dari sepupu hubby. Can't wait the pic of my 1st pose wiz hubby time ngandung. Tak dak lagi gambar ngandung coz aku tersangatlah tak berminat. Urmmmmmmm.

No comments: