May 12, 2010

DOKTOR MARAH LAHHHH :(

Sepatutnya my routine check up semalam - 11 Mei, tp ada keja yg tak dapat nk elak, tukar appointment ke hari ni...

Awal kuar umah dgn harapan cepatlah turn jumpa nurse..and Alhamdulillah, cepat lah jugak walaupon tak seperti yg diharapkan. Check up macam biasa..

Urine test..... alhamdulillah ok

Blood pressure...pon ok, alhamdulillah

Jantung baby.....ok TAPI kata nurse "tone terlalu kuat lah....nnt jumpa doktor ek"

ha?????? selalu check up..mcm tu lah bunyi nyer nurse....tak mo jumpa doktor..

bukan best pon jumpa doktor..nurse check lagi detail dari doktor.....

Apo daya..kena lah jugak jmpa doktor..mau tau la masa menunggu nya.

Bila jumpa doktor..nk jer aku gelak...dia leh ckp..tone kuat coz nurse tu bukak volume kuat sgt kot..hahahhaha....apa lah doktor ni, buat lawak plak. Ingat x mau check..at last dia pon wat gak check utk dengar tone jantung yg dimaksudkan.....

Urmmm...kadar denyutan ok jer...tak de apa pon...

Alhamdulillah...

TAPI....."saya nk marah sket ni..." kata si doktor pompuan yg sama gak ngandung

Aduhai...apo lagi nihhhhh..dulu kena marah pasal HB rendah..kali ni pasal apa plak...

Rupanya...doktor marah pas tgok komen nurse yg pi wat report kata aku tak wat kira2 pergerakan baby as told by them..alaaaaaaaa......walaupon tak catat..tp saya ingat dalam hati lah doktor.....cukup 10 pergerakan sebelum pukul 8 malam...

Ni yg doktor ckp...pergerakan baby ni kena pantau coz kita takut kalau baby tu berak dalam perut ker...or tali pusat terbelit ker....penting semua tu..tambahan awak tu anak pertama...kena jaga..pas ni catat & kalau pergerakan kurang...trus pi hospital..

Baiklah doktor................then, ok..terima kasih doktor :)

dannnnnnnnnnnnnn....sehingga ke waktu sekarang...8.54 pm, aku tak catat pon....don't say that aku tak concern ngan apa yg doktor cakap....mcm biasa...aku kira dlm hati...sekarang ni pon..baby bergerak sangat aktif..berbanding siang td..

Apa pon...alhamdulillah..kandungan dah masuk minggu ke 34...dan aku n hubby dah tak sabar nk tunggu baby ni deliver..our 1st baby :)

Thanks doktor atas segala nasihat & of cos nurses yg paling detail dalam check up ni..

tak lupa..nk wish....HAPPY NURSE'S DAY TO ALL NURSES....sempat gak aku wish pada nurse yg check aku pg td..patut ler muka nurse sume hepi jer aku tgok....

No comments: