July 3, 2010

OMBAK RINDU

Tajuk jiwang gilerr...ni bukan perasaan yg melanda diri..tp tajuk novel yg aku khatam dalam masa 1 hari dek penangan bosan berpantang

Kenapa ek tetiba membaca novel. ni semua penangan filem Lagenda Budak Setan. Tak tengok pun lagi (ater..berpantang, camne nk tengok). Kesan promosi, aku pun teringat koleksi novel2 yg ada. Al maklum, dulu zaman belajar...memang giler membca novel. Kalau pi bookstore, mesti beli at least 1 novel. Berpakat ngan kengkawan. Ko beli ni aku beli ni..pas tu sistem barter. Hehehehe...siyokkkk oooo. Novel pilihan - yg jiwang2..muahhhaahaa :p

Salah satu novel yg paling best dlm koleksi aku adalah Ombak Rindu hasil karya Fauziah Ashari. Novel ni memang aku suka. Dah berkali2 khatam...memang best... :) Nk bagi sinopsis, sorry lah, aku kureng sket bab meringkaskan sesuatu. Tapi, kalau yg minat novel, sama ada bekas peminat novel macam aku, atau memang dari dulu peminat novel, confirm tau pasal novel ni. Sume akan bagi thumbs up.

Lagenda Budak Setan (LBS) dah difilemkan. Tgok triler mcm best. Novel ni pon aku pernah khatam, rasanya sekali ke dua kali ntah. Tp best lah jalan citer novel LBS ni.

Ombak Rindu pun best gak untuk difilemkan atau didramakan (rosak bahasa ibunda)...bila agaknya ek? Kalau pon difilemkan , sohih aku tak dpt tgok. En. suami mana layah citer jiwang2 nih :( kalau drama ada chance :)
Sekarang dok sibuk ulang baca novel sambungan Ombak Rindu. Tajuknya : Cinta Tiada Akhirnya. Hubby tengk tajuk jer, terus geleng kepala. Elehhhh...x de jiwa halus langsung...

No comments: