August 15, 2010

BUKU OH BUKU

Pepatah ada cakap...membaca budaya ilmu, membaca menambahkan ilmu...adalah sangat positif kalau menyentuh tentang bab membaca. Aku pon suka membaca..tp setakat ni, minat dan suka membaca pada bahan bacaan yang ringan saja.

Tapi, sejak 2 tahun kebelakangan ni..cuba ubah kepada bacaan yg lebih sket dari yg biasa dibaca. So, bila pi MPH or mana2 kedai buku yg aku tergerak nk singgah (bukan selalu pon), akan ada buku yg dibeli konon utk capai minat tu lah.

Make it short..aku hanya pandai beli. Tapi baca tak pernah abis. Baca baru sepuluh muka surat..beli plak buku baru...pastu baca setakat sepuluh helai, beli lagi buku lain....baru baca tak sampai 1/4...dah letak..2,3 ari pas tu..sambung plak baca buku yg sebelum ni tak abis baca. Belum sempat 2/3 muka surat..pinjam plak buku kat library..bila buku pinjam, kena lah abiskan baca sebelum sampai tarikh kena htr kan.

Akhirnya...........berapa banyak buku yg aku beli, tapi aku tak habis baca. Adoiiiiii...en.suami geleng kepala ja kalau aku beli buku or pinjam buku.


Ni baru 3/4 daripada buku yg aku belum habis baca. Lemah kepala lutut aku tengok..uishhhhhh. Nasib aku asingkan semua buku2 ni...then baru aku sedar diri sket sebelum gatai nk beli buku baru. Yang peliknya..kalau majalah, cepat je abis baca. Novel pon dalam sehari pon dah abis..bila bab buku ilmiah..memang lah sangat susah...

So..salah satu azam terkini aku adalah HABISKAN MEMBACA SEMUA BUKU-BUKU seperti yg tertera di dalam gambar di atas...peace :)

No comments: