November 18, 2010

ALHAMDULILLAH

Alhamdulillah.......syukur.......

Betapa Allah masih sayangkan aku sebagai hambanya yg hina. Bak susunan kata yg indah :

kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, Allah turunkan hujan dan kilat...dan kita bertanya, kemana perginya matahari...tetapi rupa-rupanya Allah berikan kita pelangi yang indah.

Aku diuji dengan kehilangan anak sulung tetapi Allah Maha Kuasa. Berkat doa dan usaha, aku diberi peluang untuk hamil kali kedua. Cepat? yes, sangat cepat. Kuasa Allah tak ada sapa boleh jangka & halang. Kun fayakun :)

Lepas kawen, aku "kosong" 3 bulan sebelum pregnant. Kali kedua pon, aku "kosong" 3 bulan lepas ngandung sebelum pregnant lagi. Alhamdulillah....

Moga hamil kali kedua akan buat aku lebih gembira dan segalanya selamat hingga ke akhirnya. Moga ada peluang untuk aku jalankan tugas aku sebagai mama kepada anak aku. Terima kasih ya Allah..syukur Alhamdulillah.......sesungguhnya ada hikmah atas sesuatu kejadian :)

Walau berapa pun rezeki yang Allah berikan...arwah Afiq Zulqarnain tetap permata hati aku yang pertama sampai tertutup mata kelak. Di dunia kita terpisah...di akhirat kelak kita bersua.. insyaAllah........

4 comments:

azila said...

Amiin..jaga elok2 kandungan yg ni...jgn nak teringin manjang..heheh

E-na Zarina said...

Salam...congrate...jaga diri n bb...

alongaishah said...

congrat kak mieza...moga2 semuanya selamat...amin....

D'Gift Boxes said...

congrats. one of my frens gave me ur blog link pasal antenatal class kat putrajaya. but when i went thru ur blog, sgt terkejut kita menerima nasib yang hampir sama. i know exactly how u feel. mungkin kita boleh share our experience. feel free to add me in fb Jitt Schatzie Husain.