October 14, 2011

KURUS KAH????

Lately, perkataan kurus sentiasa aku dengar. Bukan pada org lain, tp ditujukan pada aku. Wow.....kurus sangatkah aku? Ada plak yg tanya...teruk sgt ke jaga anak? Huhuhu...aku pon tak tau nk jawab apa. Yg pasti, aku soal balik diri aku sendiri.. "Betul ke aku ni dah kurus?"


Nak tau kurus atau tak, aku refer pada petunjuk. Petunjuk nya adalah seluar jeans & sehelai kebaya batik.


Seluar jeans, dah hampir 2 tahun x pakai coz x muat. Tp, pas beranak...muat gitewwww.siap longgar2 lagi. Wahhhhhh...kurus sket. Dalam hati juga ada cakap :)


Kebaya batik? Yuppp...kebaya batik tu dah almost 3 tahun aku tak pakai sebab tak muat. Badan naik sket2 sepanjang 3 tahun yang lepas. Tp pas beranak ni, tup tup..sungguh ajaib..kebaya batik tu muat dipakai. Wahhhhhhhhhhhh....ini memang dah kurus sungguh2 nehhh. Alohaaaa (^o^)


So..persoalan diri sendiri telah terjawab..Iye, aku dah kurus. Seperti 4 @ 5 tahun yang lepas. Kenapa kurus sangat? I hv no answer....Nak kata jaga anak teruk sangat...jawabnya adalah NO. Alhamdulillah Aziq mudah dijaga. Setakat bangun malam nak menyusu..standard lah kan. Nak kata buat keja umah sungguh2 ..pon jawabnya NO. hehehhehe..masak pon jarang2 (aishhhhh...malu nak ngaku tp hakikat). Kurang makan? urmmm, tak kot. Aku tak leh kurang makan coz Aziq still breastfeed...i need food to produce more milk :)


Mungkin rezeki badan...pas beranak kurus. Alhamdulillah. Jgn kurus utk setengah tahun je..pas tu badan di pam2 naik udahhhh. Nauzubillah....




p/s: Kurus sgt pon tak best la..cam org aneroxia je..takmo takmo..

No comments: