March 26, 2013

1.3.13

Alhamdulillah...........

Dah selamat bersalin. Wahhh, baby ni kaya dengan angka 3 : deliver pada 1.3.13 @ 3 am dengan berat 3.38 kg..anak ketiga. Lepas bersalin duduk dekat katil no.13, bilik no.3...dan Alhamdulillah, dapat gegirl!!!! yeayyyy, dah sepasang..syukur..syukur...

Apa pun, syukur alhamdulillah sbb Allah permudahkan segalanya walaupun penuh dengan dugaan, cabaran, suka, duka sepanjang tempoh pregnant. Betul lah, Allah bagi dugaan sebab Allah tahu kita mampu atasinya dan Allah nak kita lebih dekat Dia.

Jujurnya, pregnancy kali ni, perasaan takut utk deliver memang sgt kuat. Semakin bertambah usia kandungan dan semakin hampir tempoh bersalin, rasa takut tu semakin kuat. Tak sama rasanya masa mengandungkan Aziq. Nak kata sebab dugaan yang datang, aku tak layan sangat semua tu. Memang sedih, menangis tapi bila aura positif datang, semua tu mcm angin lalu je...datang & pergi. Setiap kali lepas solat, mesti nangis punya. Seolah-olah mcm something akan terjadi time deliver nanti. Nauzubillah.Tapi, syukur Alhamdulillah sekali lagi sebab semuanya berjalan lancar dan mudah.

Secara rasminya, pada 1.3.13, aku dah bergelar mama kepada 3 orang anak (rindu pada arwah Afiq setiap saat). Moga Allah beri kekuatan untuk aku membesar dan mendidik anak-anak hingga menjadi hamba Allah dan umat Rasulullah yang beriman dan soleh/solehah. Betul bagai dikata, setiap dugaan yang Allah beri, akan ada kemanisan kelak.

No comments: