June 30, 2009

MAJLIS KHATAM & KENDURI

So...pas je SAH menjadi isteri to my luv yg terchenta...got so many things to do b4 majlis khatam quran n majlis sanding on the next day (13 Jun 2009)....
Alhamdulillah, dengan bantuan dari my parents, family, relative n frenzs, majlis berjalan dengan lancar n really unexpected. Honestly, i donno keadaan kenduri macamana coz pepagi aku ada majlis khatam Quran then bz nk bermake up plak. But, all said that memang ramai yg datang kenduri n alhamdulillah semua puas hati dengan makanan n layanan. Kot ada yg x puas ati tu, aku mewakili my family...minta maaf lah pada yg kurang kat mana-mana ye...

Majlis sanding pun sgt simple n that is my wish..i don want yg grand or over sgt2...pelamin pon aku amik yg sgt simple..murah je..tp aku ngan bantuan Along (my cousin - side mak) touch up mana yg patut, tambah rama-rama n blink blink..then the pelamin look wonderful wonderful (sebut macam nyanyi lagu wonderpet)

oh yeah...yg pasti, as my wish sepanjang hidup as anak dara yg dah tau apa itu kawen, warna tema majlis pastinya PURPLE or UNGU....itu nobody can change..hahhahaha...

Majlis bermula dengan marhaban oleh geng wanita kampung aku - Kampung Teluk Kecil then followed by majlis khatam Quran bawah seliaan maklang aku merangkap tok guru. Majlis khatam ni melibatkan aku n Atan. Adik tak involve coz dia dah khatam dulu n Zali.. heheh...ngaji x abis lagi..camno nk khatam.



Majlis kenduri ni buat secara gotong royong n makan secara hidang...sori..no buffet muffet kat cni..ni memang harapan aku adik beradik..nk kembali macam dolu-dolu...bila hidang menghidang ni..majlis sangatlah meriah..apa pon kredit to PEKIDA yang merupakan antara nadi penggerak majlis ni...kalo tgk gambo kat atas..memang lah bebudak kat kampung aku ni suka sesangat buat keja mencuci pinggan...makacih ye dikkkk. tp sedap beno aku nengok sorang budak tu makan...got u :P



Apa pun, aku kena gak wish thank u to Izza from Izza Cactus yang mengandam aku dari majlis akad nikah ke majlis berinai, persalinan hingga lah ke majlis bertandang, termasuklah baju nya... Ramai yang puji make up nya cantik..(huhuhu...pengantinnya tak cantik ke) thanks again izza for magic touch :P untuk make up memang aku berhabisan..maklum..muka dah la x lawo..majlis pon simple..so aku nk jadi cantik gak utk majlis aku..hahahhaha


No comments: