August 15, 2010

JUADAH BERBUKA : HARI KE-3 & 4

Alhamdulillah..hingga puasa ke-4, tahap kerajinan utk masak sendiri juadah berbuka masih ada dan maintain. Tak tau lah sama ada sebab lauk pauk memang dah beli & prepare awal or aku memang rajin. Ni kalau mak aku tau...sure sengih jer. En.suami lagi suka coz tak yah bawa aku pi bazaar ramadhan. Walaupon dok tak jauh mana ngan bazar..tp kalau en.suami say NO..means NO okayyyyyy... :(


Since puasa ari pertama & kedua dah masak berlemak, so utk hari ke-3 saja buat yg pedas sket. So, very simple..masak sambal tumis udang, sayur campur & telur dadar. Memang berselera arr mkn..memandangkan diri tak pandai masak, posa plak...punya lah risau apa lah rasa udang aku nih. Sebab selalu sgt failed kalau buat samabl tumis. Tp kali ni en.suami angkat jari tunjuk tanda bagus...i likeeeeeeeeeeeee :)


Hari ke-4..sangat simple. Buat kuah sweet & sour dengan campuran sayur bunga kobis + carrot, ikan goreng, kailan & buah mangga. Simple yet memuaskan hati dan perut.
Punyalah sedap sangat kot..abis baki ikan goreng yg kononnya simpan utk waktu sahur dihurung dek semut. Ikan goreng pon jadi ko ek semut oiiiiiiiiii. Geram betul. Dah la setiap ari berperang ngan cik li, tambah plak cik se...nasib takdak cik ti. Nasib posa..kalau tak, lama dah aku sembur ngan ridsect.Erkkk..ada kaitan ngan posa ke? whatever....





No comments: